Friday, March 9, 2012

Melangsingkan Badan Secara Semulajadi

Selamat pagi semua.. akak ada berita baik untuk 'disiarkan'... Akak sudah 'buang' 5KG dari badan akak sejak sebulan yang lalu. Akak baru berhenti menyusu sejak sebulan yang lalu, jadi sudah tiba masanya untuk akak lancarkan projek akak yang seterusnya- untuk 'membuang spare-tayar'..

Pengambilan makanan berprotin tinggi boleh membantu mengurangkan selera makan, sekali gus membantu dalam proses penurunan berat badan. Anda boleh makan daging lembu dan ayam tanpa lemak ataupun pengambilan daging ikan. Dengan cara ini, anda bukan sahaja boleh mendapat kebaikan daripada kandungan protin dalam makanan tersebut, malah membantu menurunkan berat badan serta lemak dalam badan!

Biar akak terangkan kebenaran kenyataan ini:
1. Kajian dari seluruh dunia menunjukkan bahawa protin amat berguna untuk mengurangkan kelaparan, membina Jisim Indeks Tubuh (Body building mass=BMI), sekaligus membantu dalam proses mengurangkan berat badan.

2. Kajian juga menunjukkan bahawa pemakanan yang mengandungi protin yang tinggi membantu dalam proses pembakaran lemak selepas makan.

3. Kajian menunjukkan bahawa individu yang memperoleh kalori harian melalui protin (dan bukan melalui karbohidrat) boleh membakar lebih banyak lemak dan menghasilkan lebih banyak otot.

4. Badan kita mengambil masa yang lebih lama untuk menghadamkan protin berbanding dengan jangka masa yang diperlukan untuk menghadam gula ringkas dan karbohidrat. Oleh sebab protin yang diambil berada dalam badan lebih lama, anda akan berasa kenyang sepanjang masa. Itu sebabnya protin boleh membantu anda mengurangkan berat badan, tidak kira jenis rancangan 'diet' yang anda gunakan.

Secara semulajadi, kita bukan sahaja boleh menambahkan pengambilan daging kurang lemak dalam pemakanan harian kita, namun, makanan seperti kacang, telur, keju dan banyak lagi juga boleh membantu kita mencapai objektif yang sama. Pengambilan tepung protin juga boleh membantu kita meningkatkan pengambilan protin harian kita.

Yang demikian, janganlah kita lupa tips penting ini apabila kita bercadang untuk melangsingkan badan. Anda pasti sangat berpuas hati dengan hasilnya.

Inginkan bantuan tambahan? Produk dari bahan semulajadi yang meningkatkan proses melangsingkan badan: Thinsactive membantu dalam proses membakar lemak lebihan, menyekat penyerapan kalori dari makan berkanji, dan merangsang proses metabolik badan. Dapatkan 'offer' terbaru daripada Penang Apotek.  Offer khas Hari Raya.

No comments:

Post a Comment