Monday, March 19, 2012

Kate Middleton..Nafas Berbau Akibat Kuruskan Badan?


Nafas berbau selepas 2 minggu menjalani program kuruskan badan? Diet yang mengandungi rendah karbohidrat mungkin berkesan untuk mengurangkan ukuran pinggang anda namun, menyebabkan masalah nafas berbau.
breath.
Individu yang mengamalkan gaya hidup yang mengambil kandungan karbohidrat yang rendah mempunyai kecenderungan untuk mengalami satu masalah yang dikenali sebagai 'halitosis' aka - nafas berbau!!
Masalah nafas berbau seringkali disebabkan oleh sejenis bahan kimia yang dibebaskan dalam nafas semasa badan kita membakar lemak. Bahan kimia ini dipanggil 'ketones'.. Dalam erti kata yang lain, nafas yang berbau boleh dianggap sebagai berita baik kerana kemungkinan besar program 'diet' anda sedang menunjukkan hasil.

Oleh sebab kekurangan karbohidrat dalam badan (kerana program menguruskan badan yang paling berkesan ialah mengurangkan pengambilan karbohidrat atau langsung meyingkirkan karbohidrat dari senarai 'menu' harian untuk satu jangka masa tertentu), badan kita mula membakar lemak dan protin badan untuk menghasilkan tenaga yang diperlukan. Akibat proses yang berlaku ini, nafas kita akan menjadi berbau.

Masalah ini bukanlah masalah kebersihan mulut, maka segala kerja-kerja memberus, 'mengorek' atau menge'flos' tidak akan menyelesaikan masalah ini. Langsung tidak akan berhasil...

Satu-satunya cara untuk mengurangkan masalah ini ialah membuat perubahan ke atas program 'diet' anda. Samaada menukar program 'diet' atau sekurang-kurangnya mengambil sedikit karbohidrat dalam pemakanan harian.
Setelah membuat beberapa kajian, akak menjumpai beberapa kaedah yang boleh membantu dalam menangani masalah nafas berbau atau sekurang-kurangnya menutup masalah itu.
- minum lebih banyak air
- mengunyah gula-gula getah tidak bergula
- mengambil pudina yang tidak bergula, terutamanya yang mengandungi Xylitol. Xylitol boleh membunuh bakteria dan tidak menyebabkan kaviti gigi.
Program menguruskan badan yang tradisional selalu 'memaksa' individu untuk menyingkirkan semua karbohidrat dari senarai 'menu' harian. Ini bermaksud tiada nasi, bihun, kuey tiaw, bubur, roti dan makanan-makanan yang 'sewaktu' dengannya.. Namun begitu, kaedah ini tidak berkesan untuk jangka masa panjang kerana kesan sampingannya tidak terbilang banyaknya..
Akak telah menjumpai rahsia terbaru yang sangat, malah paling berkesan untuk akak baru-baru ini. Salah satu produk dalam pasaran yang dihasilkan daripada 'Acaiberry' dan campuran beberapa jenis herba yang lain. Cuma RM10 sehari dan mengamalkan cara hidup yang sihat, akak berjaya menyingkirkan 5kg dalam masa 1 bulan!!!!!! Mukjizat? Kira jugalah.. Akak pun sudah nak percaya, namun akak sendiri telah merasai produk 'rahmat' ini. Email akak untuk keterangan lanjut atau klik ke Penang Apotek untuk 'offer' Hari Raya.

No comments:

Post a Comment