Monday, July 5, 2010

Menguruskan badan pada musim bola?

Demam bola telah menyebabkan banyak peminat bola kekurangan tidur, tak kurang juga yang telah menggantikan waktu bersenam harian dengan menonton perlawanan kesukaan mereka. Adakah anda termasuk dalam golongan ini? Tahukah anda kekurangan tidur yang cukup akan menyebabkan kenaikan berat badan?
Secara langsung, kekurangan tidur akan menyebabkan badan anda merembeskan lebih banyak hormon kortisol.. Hormon yang negatif ini akan menghantar isyarat ke badan kita untuk menyimpan lemak badan. Semakin banyak kortisol yang dihasilkan, semakin tinggi keberangkalian lemak akan disimpan dan peningkatan berat badan.
Selain itu, peningkatan tekanan seharian juga akan meningkatkan lagi rembesan hormon kortisol di dalam badan. Tahukah anda tips untuk mengurangkan lemak badan pada musim bola?

1) Cukupkan tidur yang berkualiti. Pakar kesihatan menyarankan kita agar mendapatkan 8 jam tidur sehari, satu terget yang amat sukar untuk dilaksanakan..
2) Kurangkan tekanan- menonton bola untuk melepaskan tekanan, elakkan diri dari membuat pertaruhan yang boleh menyebabkan tekanan yang tidak berfaedah.

Dua tips yang amat sukar untuk diamalkan? Cuba tips terakhir..

Mangambil 1 kapsul Beautisleep setiap hari untuk tidur yang berkualiti serta mengurangkan tekanan dan seterusnya mengurangkan hormon kortisol dalam badan. Sila baca testimonial. Banyak yang sudah mencubanya dan percaya dengan keberkesanannya. Sila email slimmingbeauti@gmail.com untuk tempahan segera.

No comments:

Post a Comment