Tuesday, March 8, 2011

Jangkitan Kerongkong Kanak-Kanak

Akak terima satu soalan dari seorang pembaca:

Akak, anak saya berumur 2 tahun. Anak saya kerap mengalami masalah jangkitan kerongkong diikuti dengan demam. Apakah cara yang paling berkesan untuk mengatasi masalah ini? Kadang-kala sampai seminggu tak boleh makan 'solid'. Minum susu sahaja, jadi berat badannya pun berkurangan. Harap Akak Farmasi boleh membantu.
Terima kasih.
Anis, Kelantan


Anis,

Salam. Selamat pagi. Masalah jangkitan kerongkong adalah salah satu masalah yang 'popular' dalam kalangan si manja. Masalah ini agak merimaskan si ibu kerana jangkitan sebegini biasanya akan diikuti dengan masalah demam dan kehilangan selera makan. Masalah ini dapat diatasi sekiranya kita mengamalkan cara pencegahan yang bersesuaian dan tepat.
Untuk mengatasi masalah jangkitan virus atau bakteria, tahap kekuatan antibodi si manja perlu ditingkatkan. Sistem imun yang kuat mampu menentang bermacam-macam bakteria dan virus yang menyerang si manja.

Igmugen adalah sejenis makanan tambahan semulajadi yang sangat berkesan untuk meningkatkan sistem imuniti badan. Igmugen boleh digunakan oleh semua tahap umur. Serbuk kolostrum ini diekstrak daripada susu lembu yang dipelihara di New Zealand. Tidak mempunyai bau yang mengjengkelkan, serbuk kolostrum ini boleh ditambah ke dalam minuman biasa atau susu si manja. Dengan hanya sesudu serbuk ini, anda akan dapat melihat kesan pada kesihatan si manja dalam masa yang singkat.

Dapatkan Igmugen sekarang juga kerana mencegah lebih baik daripada mengubati. Penggunaan antibiotik bukanlah satu penyelesaian jangka panjang kerana antibiotik boleh membawa pelbagai masalah dalam jangkamasa pendek dan panjang.

No comments:

Post a Comment